štvrtok 13. januára 2011

Vám už to euro nelezie na nervy?

Pôvodne publikované: 08/2008

Keď som sa dozvedel, že na Slovensku budeme od nového roka platiť eurom, tak som to prijal ako väčšinu zmien, ktoré nemám šancu ovplyvniť. Teda apaticky. To som ale netušil, že príprava na euro bude taká otrava.

Najprv sa riešilo, kedy euro prijmeme. Ok, to je dôležité, chápem. Nemohlo to byť ani príliš, ani príliš neskoro. Aj keď nakoniec sme prví z V4-ky, hurá, búchajme šampanské a zapaľujme prskavky.

Potom sa riešilo, za koľko. Ok, to tiež chápem, je to dôležité, či za niečo na budúci rok po novom vysolím v prepočte 30 alebo 35 korún. Nakoniec sa rozhodlo, že to budeme presne za 30,1260 koruny. Už sme to mohli mať aj za rovných tridsať, ale nemôžeme chcieť všetko.
Ďalej nás otravujú s informačnou kampaňou nenúteným spôsobom, napríklad tv šotmi v štýle -Babííí, a už si počula o tej novej mene Eurooo? –Juuj, nie dievka moja, čo už nás starých otravujú s takýmito vecami?

Pre mňa úplne komická (aj keď skôr tragikomická) bola infokampaň pre našu neprispôsobivú menšinu, ktorej informácie o tom, že chľast, cigarety, satelitné taniere a úžery budú stáť rovnako, ale predsa tridsaťkrát menej, boli podané hudbou a tancom. No do popuku.

Keď nám už teda bolo jasné, za koľko, museli sme riešiť odkedy budeme ceny uvádzať tzv. duálne (duálny podľa slovníka cudzích slov vraj znamená binárny alebo dvojkový, ale tak whatever, my budeme mať duálne ceny, veď aj whatever podľa anglicko-slovenského slovníka znamená „čokoľvek, všetko, čo, čo aký, akýkoľvek, hocijaký, hocičo“). Najprv bolo stanovené, že duálne (whatever) zobrazovanie cien bude od 8.augusta. Zákonodarca alebo zabudol, čo vlastne umiestnil do vlastnej právnej normy, takže nakoniec podľa správnosti opravil tento dátum na 23. augusta. Takže v súčasnosti musí byť každý tovar označený aj cenou v korunách, aj v eurách. Uznávam, že to môže byť pre niekoho užitočné, mňa to ale skôr pletie, lebo neviem, na ktorú cenovku sa mám zamerať, keďže vo väčšine obchodov sú rovnako veľké (tie cenovky teda). Ale ako úplne zbytočná blbosť sa mi zdá uverejňovanie oficiálneho konverzného kurzu (1 € = 30,1260 Sk) v každej predajni na viditeľnom mieste. To fakt ešte niekto nevie, aký je tento kurz? Predpokladám že človek, ktorý to nevie, je buď v kóme, alebo žije niekde v jaskyni, oblieka sa do lopúchových listov a živí sa korienkami, preto je mu informácia o konverznom kurze užitočná asi ako mŕtvemu nový i-phone 3G so 16 GB pamäte. A to som sa včera dozvedel, že niektorí predajcovia si túto kruciálnu informáciu zabudli úplne do predajne vyvesiť! A niektorí, no predstavte si to, to majú dokonca napísané nesprávne a zavádzajúco, teda že nie 1 ojro je 30,1260 Sk, ale 30,126! No sodoma gomora! Ako keby nevedeli, že mať konverzný kurz vycapený na viditeľnom mieste je čo? No to hlavné!

Takže neviem ako vy, ale ja si už veľmi želám, aby sme už tým eurom platili. Lebo potom snáď už konečne bude pokoj a štát (nech už je to kto chce) a médiá sa budú môcť venovať dôležitým veciam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára