...sa mi zdá, že títo krepáni nevedia ani, aký je rozdiel medzi nákladom a výdavkom, takže to, čo sa väčšinou dozviem, je buď totálna kravina, polopravda, irelevantná informácia alebo niečo, čo som už dávno vedel. Väčšinou ale všetky tieto veci dokopy. Nemám síce poňatia, ako môže vyzerať taká práca finančného analytika (predpokladám, že to bude klikanie myšou v nejakom tabuľkovom editore a ďalej pravidelný reporting o počte a charaktere vykonaných myšacích klikov), ale gro ich práce podľa mňa spočíva v štyroch fázach:
1. analytik očakáva
2. analytik sa vyjadruje (k tomu, čo očakáva)
3. analytik sa mýli (očakávania sa nenaplnili)
4. analytik je prekvapený (že sa očakávania nenaplnili)
Ešte je možné sem priradiť dobrovoľný bod 5.: analytik sa vyhovára.
To musí byť super job - očakávať, predpokladať a mýliť sa. Tiež by som taký job chcel, ale nerád vyzerám ako nekompetentný debilko, takže to nie je nič pre mňa. Ale je aspoň fajn, že na niektorých exemplároch sa dá celkom dobre zasmiať.
Napríklad minule som videl v telke jedného, ktorý tiež anályzoval finančnú krízu. Vedľa seba mal tabuľu a v ruke držal centrofixku. „Hurá, budú grafy", pomyslel som si a znechutene sa uškrnul. Ale grafy neboli, bolo niečo lepšie. Analytik začal rečniť: „Je finančná kríza, nás sa ale nedotkne....blablabla... možno trochu.... blablabla.... niektorých aj trochu viac.... blablabla...." Potom začal hovoriť, že je vhodná doba na kúpu auta. A začal konečne kresliť po tabuli. A viete čo nakreslil?
Graf?
Nie.
Nejaký vzorec?
Nie.
Porovnanie ceny áut z času pred krízou a po kríze?
Haha, dobrý pokus, ty bifľoš, ale nezabudni, že to bolo v telke.
Holý k...t?
Stráášne vtipné, Nemeš, zase si koleduješ o poznámku v žiackej knižke a zavrhnutie jemnocitných čitateľov.
Všetci ste vedľa. Nakreslil auto. Také, aké som ja kreslil asi v šiestich rokoch. Vyzeralo asi takto:
auto.JPG
 
Potom sa rozhovoril o nehnuteľnostiach. No čo asi nakreslil? Nemeš, nerehoc sa, ja dobre viem, čo chceš zase povedať... Nakreslil dom. Ten už vyzeral lepšie, asi tak na úrovni sedemročného dieťaťa. Autistického. Ale aspoň to bolo farebné:
dom.JPG
 
Týý vole, ďakujeme, pán analytik. Neviem, ako ostatní ľudia, ale ja mám napríklad veľký problém s vizuálnou predstavivosťou, obzvlášť pri slovách „auto" a „dom". Napríklad, keď niekto povie „dom", tak ja si predstavím ako sa kentaur a Raťafák Plachta šermujú dvoma ružovými koľajnicami. A keď mi niekto povie „Pozri, jaké pekné auto", tak sa zastavím, vyzlečiem si nohavice a snažím sa dovidieť si na zadok.
Ale niečo som sa predsa len dozvedel. Na otázku moderátora, čo máme teda robiť, odpovedal analytik „Finančnú krízu musíme prečkať a vyrovnať sa s jej dôsledkami". He, čo? Prečkať? Mne sa teda nečkalo už dosť dlho a čo si pamätám, tak to nie je veľmi príjemné. Jááj, on myslel asi čakať... Aha, tak to mi nenapadlo. Znamená to, že už si môžem dať dole tú slučku z krku a odložiť britvu naspäť do šuplíka?