Rasizmus bol, je a bude. To je môj názor.
Tu by som teda mohol aj skončiť, ale ja som človek hĺbavý, a preto sa s takouto myšlienkou neuspokojím. Najmä keď vidím ako táto téma rozožiera slovenskú spoločnosť ako žalúdočné kyseliny v mojom žalúdku tú klobásovú pizzu, čo som mal na obed. Neviem, či som si to všimol len ja, ale rasizmus je na Slovensku oveľa rozšírenejší, než by sme si vôbec dokázali pripustiť.
Je logické, že Slováci sú rasisti, keďže zo všetkých strán sú bombardovaní podprahovými informáciami, ktoré v nich prebúdzajú šovinizmus, intoleranciu, ba až nenávisť. Je to o to horšie, že to začína už u tých, ktorí sú pre Slovensko tí najdôležitejší a pritom majú najmenšie možnosti sa brániť. Áno, správne, hovorím o deťoch - našej budúcnosti.
Pozrite sa dobre na túto fotografiu.
bbpuding.jpg
Jasné, kto by nepoznal bb-puding? Taký nevinný pokrm nášho detstva. Ale uvedomil si niekto, čo je vlastne na tej fotografii? Biele, nebojím sa povedať až árijské dieťa konzumuje puding. Na tom by nebolo nič zvláštne, ale akej farby je puding? Náhoda, poviete si. Ale naozaj? Náhoda by to mohla byť, ak by sa bb-puding vyrábal aj v iných farbách. Ale on sa ne! Čo vy na to? Podľa mňa je to otrasné. A o ostatných produktoch s reklamami typu „aby biela biela bola..." ani nehovoriac.
Ďalej je tu jasný vplyv médií. O mozgovymývačských televíziách nemá snáď zmysel ani písať. Ale zamýšľali ste sa niekedy nad textami piesní populárnej hudby? Napríklad „nestrieľajte do labutí...". Ak sa nemýlim, labute sú biele, že? Nuž, od kapely s multikultulárnym názvom Nocadeň by som teda čakal menšiu dávku pokrytectva a šovinizmu. To znamená, že do iných vtákov sa strieľať môže? Nuž, zrejme áno. A to je naozaj otrasné. A to je len špička ľadovca.
Hovoríte si asi „to ten človek nemôže myslieť vážne!". Hej, možno máte pravdu, tiež sa mi to najprv nezdalo, ale urobil si malý prieskum. Vzorke siedmich (slovom siedmich) respondentov so položil jednoduchú otázku: „Zuby akej farby by vám najviac vyhovovali?" Dal som na výber z troch možností - bielej, žltej a čiernej. Výsledky šokovali dokonca aj mňa. 86% opýtaných sa priklonilo k bielym zubom, iba 14% k čiernym a žlté by dokonca nechcel nikto (viď priložený graf). V skutočnosti aj tých 14% by sa dalo pripísať štatistickej odchýlke, keďže hulič Lojzo na uvedenú otázku odpovedal: „Čierne zuby? To by mohlo byť cool, ty vole". A to je už skutočne alarmujúce, vážení.
graf.JPG
„Čo s tým?", určite sa pýtate... Nuž, je to problém naozaj vážny a ja naozaj neviem, či mám nejaké riešenie. Možno by to chcelo ľudí nejako motivovať, niekto kto má autoritu a dosah na ľudské zmýšľanie. Napríklad určitú osvetu by mohli urobiť určite interpreti populárnej hudby. Napríklad keby skupina Nocadeň zmenila text svojej piesne, alebo urobila akýsi remake, napríklad na „nestrieľajte do vrán", hneď by bol odkaz jasný. A čo už potom rovno takýto text:
„nestrieľajte do vrán,
veď čo by na to povedala
Klára Orgován..."
Alebo známy pesničkár Miro Žbirka so svojím hitom Biely kvet... Prečo nie farebný kvet. Veď hneď by bol svet krajší, keby si ľudia pospevovali napríklad:
„Farebný kvet
darujem ti farebný kvet
Farebný kvet
bojujme spolu za bez rasizmu svet..."
Čo poviete? Veď toto je odkaz, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani Bono a Vox z U2. A potom sa slovenskí interpreti čudujú, že sa im nedarí preraziť v zahraničí.
Poznámka: Ak by ma páni Peteraj, Tásler, či Feldek alebo ktokoľvek chceli kontaktovať ohľadom odkúpenia textov, nech ma kontaktujú na mail. Diskrétnosť zaručená.
Disclaimer: Autor si je vedomý, že tento článok je kravina, ktorá až mraky rozháňa, preto sa ospravedlňuje všetkým ľuďom, čo ho dočítali až sem. Alebo nie, neospravedlňuje...