Som totiž ideálny kandidát. Nebol som síce pri zrode rádia, ktoré dosiahlo najvyššiu počúvanosť tým, že hrá celý deň 40 rovnakých pesničiek a prekladá to informáciami o tom, na ktorom horskom priechode je skrížený kamión, no moje skúsenosti z mediálnej oblasti sú veľmi bohaté. Už počas strednej školy som bol šéfredaktorom školského časopisu, jeho hlavným prispievateľom a ilustrátorom. Náklad 12 kusov sa vychytal v priebehu niekoľkých minút! Neskôr som sa začal venovať serióznej literárno-vedeckej činnosti, a to blogovaniu. Aj samotnej TV Markíza som sa venoval vo svojich vysoko oceňovaných mediálnych analýzach, ako napr. „Pozeral som smotánku" alebo „Pozerávam teleráno".

Samozrejme sa výborne orientujem aj vo svete slovenského šoubiznisu, takisto sa poznám s viacerými celebritami, čo ilustruje napríklad fakt, že nedávno som sedel v kine hneď za Mariannou Ďurianovou. Už skutočnosť, že som bol v kine značí, že som v šoubiznise ako doma a to, že som bol v (očnom) kontakte so slečnou Ďurianovej iba umocňuje tento môj nespochybniteľný benefit.

Keďže ale dôvodom odchodu starého riaditeľa Markízy bol aj fakt, že jej čísla nie sú také uspokojivé, aby si jej majitelia mohli kúpiť každý rok nový raketoplán osadený Swarovského kryštálmi, lebo vraj bola kríza a keď je kríza, tak ľudia menej pozerajú telku, lebo musia robiť na part-time joboch v uránových baniach a navyše nechcú kupovať ani skvelé produkty z teleshoppingu ako je parný hrniec Poki alebo Wok Kena Homa, čo je pre televíziu čo? No zlé. Preto som pripravil úplne novú koncepciu fungovania televízie, ktorá konkurenciu zadupe hlboko do zeme. Problémom TV Markíza nie je len to, že vysiela strašné sračky, ale to, že ich vysiela v rovnakom čase, ako ostatné televízie vysielajú svoje sračky. Och, napísal som sračky? Pardón, myslel som formáty. Tak napríklad Televízne noviny. Načo sa budem pozerať na to, ako duševne postihnutý alkoholik zabil svoju starú mamu sekerou, keď si na JOJke môžem pozrieť reťazovú autonehodu pri Triblavine alebo na STV rekonštrukciu kostolíka v Dolných Výplachoch. Televízne noviny zrušiť a ich moderátorov poslať do Telerána. V prípade Ďurianovej to bude dokonca mať aj pozitívny efekt na jej osobný život, lebo keďže bude ráno tak skoro vstávať, nebude sa jej chcieť túlať po nociach, robiť bio-termofor zhýralým milionárom a konečne nájde toho pravého.

Moderátori z telerána budú presunutí na iný formát, ktorý sa bude volať úrad práce, aj tak sa to nedá pozerať, odkedy je tam taký ten, čo má také strašné divné meno a tá bloncka, ktorá sa mi páčila, keď ešte robila reklamu na T-mobile, ako išla po Hviezdoslavovom a spievala si a potom sms-kovala v električke a keď sa električka pohla, tak sa skoro vykydala, lebo sa nedržala a bolo to celé také nevinné a zároveň rajcovné, až sa človek hanbil, že sa mu to páči, lebo veď viete, je to furt len reklama a ešte aj na mobilného operátora a platí tú istý sociálno-kultúrny úzus, ktorý nám len ťažko dovolí vnímať ju inak ako otravnú, ale celé to bol podvod, lebo teraz tá bloncka vyzerá ako Emil z Loenneberge a má strašne prefajčený hlas, úplne iný ako v tej reklame, takže možno ani spievať nevie, no a ako má potom človek veriť, že ten paušál je naozaj taký výhodný, aký ho prezentujú???

V oblasti reality show zase Markíza doplatila na svoju obmedzenosť, lebo si vždy povedia, že „STV má Superstar, aj my musíme mať Superstar", „JOJ-ka má Vypatlaných, my musíme mať Big Brother", „TV Lux má pápeža, my musíme mať Rozborila"... No ok, to nebol dobrý príklad, ale podstatné je to, že každý blbec vie urobiť program o tom, ako niekto niečo vie, alebo niečo robí a koho baví stále pozerať, ako sa niekto točí na hlave a žongluje pri tom s karbobrúskami. Mňa teda nie. Preto navrhujem urobiť show o tých ľuďoch, ktorí nevedia robiť nič. Vyhrajú tí, ktorí budú robiť nič najviac, alebo najlepšie. Síce neviem, ako sa to bude volať (možno by sa to nemuselo volať nijako), ale už viem, koho chcem do poroty - Ibrahima Maigu, Borisa Kollára, Eriku Judínyovú a predsedníčkou poroty musí byť jednoznačne Nora Mojsejová. Pretože kto už môže lepšie vedieť, ako sa robí nič, než toto obávané kvarteto?

Čo sa týka seriálovej tvorby, je to bieda, priznajme si. Kým JOJ-ka má Panelák, Profesionálov, Ženskú lesbo-väznicu a Mafstory, tak Markíza má iba Ordináciu v ružovej záhrade. Okrem toho, že som si práve uvedomil, že to je ružová záhrada, akože záhrada s ružami a nie záhrada natretá na ružovo, tu mám tiež návrhy na isté zmeny, ktoré znamenajú vykúpenie z toho neutešeného stavu. Keďže nakrúcanie seriálov je drahé a navyše všetkých osem slovenských hercov je už obsadených v iných projektoch, stačí zobrať staré časti Ružovej záhrady a v grafickom programe vymeniť textúru nemocnice za textúru bytového domu a vymeniť textúru bielych plášťov za textúru košieľ z Tesca - a zrazu máme každodennú mydlovú operu. V ďalšej fáze spravíme to isté, akurát ako pozadie bude väzenie a namiesto bielych plášťov väzenský mundúr a máme dramatický seriál z väzenského prostredia. Ďalšie dva projekty si vyžadujú už trochu väčšie náklady, lebo treba seriál predabovať, a to tak, že dialógy síce zostanú, no polovica postáv bude hovoriť s maďarským prízvukom a druhá polovica zase s mafiánskym. Výsledkom sú ale dva nové úspešné sitkomy.

Tak to je zatiaľ všetko, chcem si nechať aj nejaké prekvapenia. Finančné ohodnotenie si dohodneme na osobnom pohovore, no päťciferná suma je podľa mňa namieste. Ružové svetre a gél na vlasy si kúpim sám.

Diskusia: http://blog.sme.sk/diskusie/1740825/1/Ok-tak-ja-vam-budem-robit-toho-riaditela.html