Podľa mojich skúseností, väčšina ľudí nikdy nie je spokojná, najmä pokiaľ ide o takú nekontrolovateľnú záležitosť, akou je počasie. V zime nadávajú, že je chladno, v lete sa im nepáči, že je teplo. Na jar a na jeseň sú zase problémom ľubovoľné hodnoty chladu a tepla. Ja k týmto ľuďom nepatrím, lebo v tom mám celkom jasno - mám rád zimu a jar a nemám rád leto. A to najmä leto v takej vysoko urbanizovanej modernej európskej metropole, akou je Bratislava.
Bratislavské počasie sa mi vždy zdalo trochu extrémne. Pokiaľ je na Slovensku veterno, v Bratislave kurevsky fúka, pokiaľ je chladno, v Bratislave je kosa jak v tanku, aj keď teplomerovo je povedzme viac stupňov ako inde. No a samozrejme, pokiaľ je teplo, tak v Bratislave sa hmýri vzduch a po uliciach sa preháňajú chumáče suchej slamy. Starý Joe sedí na priedomí a hrá na fúkacej harmonike, Jednooký Bill čistí hlaveň koltu a... pardon, nechal som sa uniesť... Čo je príčinou týchto meteorologických fenoménov, aj tak asi nezistím, snáď všetky tie auparky, polúcie a aviňony kumulujú tepelnú energiu, ktorú raz za čas vyprdnú do ovzdušia... ktovie?

Toto aj tak nie sú tie špecifiká, ktoré robia bratislavské leto odlišným od leta napríklad v Addis Ababe alebo Pretórii. Bratislava má v lete svoje vlastné pravidlá a zákonitosti. Napríklad letný grafikon MHD. Dopravný podnik úplne správne predpokladá, že taký anachronizmus ako MHD využívajú iba školopovinné deti, študenti a z dospelých len socky a somráci. Preto v lete rozšíria intervaly tak, že nejakých každých 15 minút niečo príde. Samozrejme vďaka tomu môžu do letnej dopravy sústrediť len tie najkvalitnejšie a najnovšie klimatizované vozidlá (haha, vtipné... či?...). Socky ako ja a somráci cestujú naďalej, ale keďže je teplo, treba si dať kvalitnú rumunskú sprchu parfumom zo santalového dreva (absolútne netuším, čo to je santalové drevo, ale čítal som jednu knihu, kde živá mŕtvola touto arómou maskovala zápach svojho rozkladu, takže to musí byť sila). Väčšinou ani nič iné nezostáva, keďže leto je obdobím, kedy sa robia odstávky teplej vody, takže ak sa človek nechce zahrať na Babjaka a spol., rumunská sprcha musí stačiť.

Ja to mám do roboty našťastie iba dve zastávky, takže si nestihnem ešte vpredu na košeli vypotiť slušivú podprsenku a na chrbte znak Batmana a v robote máme už centrálnu klímu, ktorá je nastavená v obrovskom rozsahu 26 - 35 stupňov, takže pohoda. Mohol by som chodiť aj autom, ale to by som musel nejaké mať a aj keby som mal, asi by som si príliš nepomohol, lebo by som nemal kde zaparkovať a okrem toho je tu ďalšie špecifikum, a to sú letné rozkopávky. Keďže sú letné, tak trvajú celé leto, a to asi najmä vďaka vražednému tempu, ktorým sa na nich pracuje. Na jednom konci stojí Laco, manažér pracovného náradia a monitoruje situáciu. Na druhom konci sa opiera o parný valec Fero, facility manažér a monitoruje Laca. Unavený Joe leží v priekope a svojím klobúkom odháňa dobiedzajúce moskyty... ehm, pardon, už zase...
Leto má aj nejaké to pozitívum, napríklad, že pekné ženy chodia takmer vyzlečené, čo ale odvádza moje myšlienky od dôležitých problémov, ako napríklad, či si mám kúpiť k počítaču podsvietenú klávesnicu, alebo či mám ísť do kina na Transformátorov 2, alebo si počkať na dvd-rip. Blbé ale je, že aj menej príťažlivé ženy chodia v lete takmer vyzlečené, čo odvádza moje myšlienky od dôležitých záležitostí, napríklad od vyzlečených pekných žien.

Čo je ale asi najhoršie, je tá uhorková sezóna, jednak v mojej hlave (Ľubko, článok o počasí??? No neviem...), ak je viac ako 25 stupňov a potom všade okolo mňa - v kine Transformátory 2 a potom letné festivaly, kde na jedného headlinera (ako by sme preložili headliner? hlavočiar?) pripadá 10 kusov hudobného trashu. A momentálne najčítanejšie články - Fico má stále bolesti a Buldozéry ničia úrodu. Normálne by som to spojil, že Fico má bolesti, lebo mu buldozéry ničia úrodu. No ok, už končím, zdá sa, že mi dochádza sladkokyslý nálev....

Aha, ale sľubujem, že v zime napíšem krásny lyrický článok na tému „zima". Bude tam sneh, sánkovanie, srnky ožužlávajúce ihličie... no bude to bomba, uvidíte.

Diskusia: http://blog.sme.sk/diskusie/1484329/1/Leto-v-Bratislave.html