Text piesne je na prvý pohľad jednoduchým pojednaním o kríze vo vzťahu dvoch ľudí a spoľahlivo ide v šľapajach súčasnej modernej pop-music a je verný odkazu klasických literárnych diel ako sú Utrpenie mladého Werthera a Bravo Girl. Obsahuje však aj skryté posolstvo, ktoré sleduje Rytmusove zdravotné problémy a úpadok jeho sľubne sa rozbiehajúcej kariéry, ale o tom neskôr. Najskôr samotný text:

Tak neplač, keď ty ver mi posledný krát
To vravíš stále a že sa nemám báť
Čo mi to dávaš je čistý prvý plán
Riešim len hudbu a len s tebou spávam
A keď sme spolu sami tak to nejde,

Len mávneš rukou, veď to hádam prejde
Hrdlo mi zviera pocit prázdna mám
Na ten chlad dotyk viac nepomáha
Je koniec nie je cesty späť
Ja viem to
Je koniec kde sme ja a ty
Ty vieš to
Úvodná strofa popisuje problémy v sexuálnej oblasti ústrednej dvojice (A keď sme spolu samy tak to nejde).  Ďalší text uvádza akési skrývanie sa pred chorobou a jej príznakmi, resp. ich popieranie (Len mávneš rukou, veď to hádam prejde) . Toto správanie je typické pre mužov, najmä v oblasti sexuológie a urológie. Tu je až zarážajúce, ako verne text odráža realitu a mužskú psyché. Ďalšie strofy prezentujú samotnú operáciu odstránenia semenníkov (Hrdlo mi zviera pocit prázdna mám), jej dôsledky a následnú bolestivú a náročnú rekonvalescenciu (....dotyk viac nepomáha). Úvodnú časť uzatvára snaha o  zmierenie sa s následným hendikepom (Je koniec nie je cesty späť...).


Ref:
To je náš príbeh
Cítim blízky pád
Tak to pochop, už je konec
Chceli sme viac, aj málo sa niekedy dá
Už sa to nedá a nedá
Poviem ti tých pár slov, tak prebolia snáď
Nechcem nič počuť, chcem byť sám
Nemôžem dýchať, nechcem viac pri tebe stáť
Choď von
Refrén vykresľuje zrejme nejaký druh pooperačných komplikácií, najmä problémy s rovnováhou a motorikou (Cítim blízky pád). Ďalej sa uvádzajú problémy v sexuálnej oblasti, kedy sa Tina snaží prehovoriť Patrika k pohlavnému styku, aspoň čiastočnému, no Patrik v dôsledku operačného zákroku takého niečoho už nie je schopný, a preto sa bráni (Tak to pochop, už je konec... ... Už sa to nedá a nedá...). Samozrejme takáto situácia ho traumatizuje, a preto sa uchyľuje k samote a meditáciám (
Nechcem nič počuť, chcem byť sám).Vkuse ma podozrievaš, stále mi voláš
Mám z teba paniku, pred tebou utekám
Cez všetky vidíš, že ťa len podvádzam
Nemôžem za to, že sa ľúbim babám
Máš na mňa nervy a nemôžeš mi veriť
Vieš, že je neskoro a nevie sa to zmeniť
Srdce ma ťahá za tebou a nepriznám si to pred sebou
Lebo premýšľam nad tebou, aha, prečo som s tebou viac nebol
Ostal len chlad, to dobré je už dávno preč
Nič nás nezachráni, sama to dobre vieš
Tak pod sem, nech ťa naposledy objímem
Ja som ten ktorý spravil chybu a odídem
Táto časť textu zo sémantického hľadiska nie je už veľmi zaujímavá, ide skôr o nejakú vatu na potechu pubertálnych mladíkov a slečien, ktorí si to v prípade potreby budú kopírovať do profilov na sociálnych sieťach. Čo je naopak veľmi zaujímavé, je forma jeho prednesu. Patrik upustil od rapovania a sú vidieť nejaké pokusy o spev, no čo je mimoriadne, je zvukomalebnosť jeho prednesu. Patrik totiž použil hlas o niekoľko oktáv vyšší ako na začiatku skladby (vypočujte si v priloženom videu), čo jasne ilustruje nezvratnosť a definitívnosť jeho kastrácie. Bravó.

Len málokomu sa podarí tak verne vykresliť stratu toho, čo je snáď pre každého muža najcennejšie. Preto si dovolím vysloviť podozrenie, že pieseň má autobiografické črty a vychádza z vlastnej empírie. Toto podozrenie potvrdzuje aj odklon v Patrikovej kariére, keď v predchádzajúcich albumoch sa venoval najmä hrubému mestskému rapu s textami napríklad o tom, ako sa narodil v kanáli a vychovávali ho drogovo závislé potkany a len vďaka tomu, že dostal čierny kašeľ, začal rapovať a vyhrabal sa zo spodiny na výslnie. Vďaka vysokej hladine testosterónu sa nebál ani fackať deti na koncertoch, a to za prítomnosti iba troch bodyguardov. Je preto skutočné zvláštne, že jeho najnovšia tvorba pripomína skôr retardovaný gospel.

 
Diskusia: http://blog.sme.sk/diskusie/1639271/1/Analyza-Tina-ft-Rytmus--Pribeh.html