Viviena West-údová je módna návrhárka staršieho dáta, kto by nevedel a vyzerá napríklad ako táto postava zo Simpsonovcov. Viviena sa ale, na rozdiel od postavy zo Simpsonovcov, nevenuje vrhu mačkami, ale móde. A potom je tu fashion stylista (na to treba určite mega-ťažké školy) Michal. Síce s tými svojimi čiernymi košeľami upnutými ku krku vyzerá ako člen Slovenskej gardy, ale nenechajme sa zmýliť. Tento človek presne vie, čo sa nosí, kam sa to nosí, ako sa to nosí a hlavne prečo sa to nosí. Keď spojíme tieto dva elementy a pridáme pár kvapiek markizáckej imbecility, máme z toho fascinujúcu reportáž.
Jej začiatok som síce premeškal, lebo som si obliekal svoje zúfalo nemoderné oblečenie, ale potom ma upútal chlapík... no chlapík... povedzme, že mladý muž rázne si vykračujúc s typickým haute-couture „chce sa mi srať, ale je mi to jedno" pohľadom skrz prehliadkové mólo. Na tom by nebolo nič zvláštne, ale on mal pod pazuchou živé prasa. Teda také menšie, akurát na ražeň. Ale to už nám Michal vysvetľoval, že to prasa si objednala sama Viviena a že bol s ním problém, lebo prasa nie je leňochod stromový, a preto neobsedí, preto ho museli naháňať po celej starej tržnici. Haha, aké vtipné, kde mám svoje šteklítko? Bohužiaľ, Michal sa nejako zakecal, takže som sa nedozvedel ako sa nosí prasa ako módny doplnok. Takže si musím len vydedukovať z predchádzajúceho Michalovho vyjadrenia, že živý vepor je módny doplnok síce veľmi pôsobivý, ale pomerne nepraktický, takže sa zrejme odporúča nosiť namiesto kabelky, ktorá je už tento rok totálne out, prasa mŕtve. Ja by som to možno ešte trochu rozvinul, aj keď nemám príslušné odevné vzdelanie, že prasiatko by sme mohli vypitvať a na jeho bruško prišiť zips, tak získame aj odkladací priestor pre kľúče, mobil a napríklad vejár.

Ale kým som to domyslel, už nabehla iná scéna, a to Simona Krainová, ktorá ale nemala výraz „chce sa mi srať, a je mi to jedno", ale skôr „sneží mi z nosa, tak bacha". Michal vysvetľoval, že tieto šaty, ktoré predvádza, sú špeciálne, lebo ich mala Konia hlava v Sex and the city. Hm, hej, má pravdu... pomyslel som si, ale vtom zasiahla zlomyseľná vyššia moc a Simona Krainová sa čo? Simona Krainová sa potkla. Aj keď bolo to také divné potknutie, nie že by sa vykorytnákovala ako indická kabela s konzervami, to nie, skôr to vyzeralo, akoby človek náhle zabudol chodiť a potom si tridsať sekúnd snažil vybaviť, ako sa to robí. Našťastie to zachránil Michal, lebo povedal, že Krainová je celebrita, a preto si to môže dovoliť. Ja súhlasím, veď keby tam bol nejaký obyčajný Fero Mrkva, ktorý nevie chodiť, tak by to bolo faux-paux, ale pri celebritiach, obzvlášť Krainovej typu, oceňujeme, že vedia zároveň chodiť a ešte aj predvádzať šaty. 
Tak veru... každá udalosť z pohľadu feši polície je príjemným osviežením, ako napríklad minule - inaugurácia Paneláka Obamu, kde Michal vyzdvihol, ako je Obama zladený s pani manželkou. Že Obama má čierny oblek a pani Obama-ová tmavý kostým. Veru, človek by čakal, že si novonastupujúci prezident oblečie na svoju inauguráciu krátke maskáčové kapsáče a flip-flopy (vlastne teraz už asi crocsy), ale oni vedia, čo sa sluší a patrí. Nuž, Amerika, sme ešte ďaleko za nimi.

Ale to už som musel ísť do roboty, takže beriem mŕtve prasa pod pazuchu a idem, ale aj tak mi to celé nedá. Táto móda.... Kto to celé vymýšľa? Konajú sa nejaké každoročné sympóziá módnych značiek, kde múdre hlavy rozhodujú, že tento rok sa budú nosiť kockované košele, aké nosil Chuck Norris vo Walkerovi - texaskom rangerovi, lebo odevné závody v Bangladéši a Pakistane vykazujú prebytok károvaných látok? Lebo to by som ešte pochopil, a navyše s nosením retro-kockovaných košieľ sa viem ešte pokojne stotožniť. To také vyššie uvedené crocsy, prípadne vyššie neuvedené kožušinové crocsy, to už je horšie. A to som pritom chlap, takže si vlastne môžem obliecť aj niečo, čo mám v skrini už 5 rokov. Čo také chúďatá ženy, ktorým móda diktuje, že musia nosiť jarmilky, aké sme kedysi nosili na telesnú, akurát že teraz už nie sú biele, nevolajú sa jarmilky a stoja 10-krát viac. K tomu nejaké fialové kamašle, aké sme nosili tiež, resp. odmietali nosiť, keď sme boli malí šušni a môžeš ísť do ulíc, bejby. Takže som na to asi prišiel - móda je na to, aby sa aj človek oblečený ako retard, cítil oblečený ako človek.

Diskusia: http://blog.sme.sk/diskusie/1447115/1/Fashion-Polizei.html