štvrtok 13. januára 2011

Keby Fico zomrel, alebo zmizol, bolo by na Slovensku lepšie?

pôvodne publikované: 08/2008

Teda nie, že by som mu to želal, alebo komukoľvek, ale nepoznám iného človeka, ktorý by tak radikálne rozdeľoval slovenskú spoločnosť. Zdá sa mi, že problémom nie je len to, že je predsedom vlády, ale samotná jeho existencia. Aj keď sa v záujme ochrany svojho duševného zdravia snažím politike vyhýbať, neprejde deň, aby som sa nedozvedel, čo ten Fico zase urobil, povedal, prípadne neurobil, alebo nepovedal. Už sa bojím otvoriť aj konzervu s pretlakom. V tomto sa mi páči prístup slovenskej opozície. O tých človek nepočuje, ako je rok dlhý. Zrejme sa po ôsmich rokoch vládnutia a hrabania uložili na zimný spánok a zaktivizujú sa znovu až vo volebnom roku. Síce väčšinou to býva naopak – vláda potichu hrabe a koná v súlade s tvrdením „kto nič nerobí, nič nepokazí“ a opozícia vykrikuje a metá blesky. No ale čo už, asi je nová doba. Netvrdím, že o kravinách, ktoré vyvádza táto vláda netreba informovať, ale téma Fico sa vtiera aj tam, kam vôbec nepatrí. Pritom jeho priaznivcom to názor nezmení a jeho odporcov to akurát tak naserie a znechutí. Schválne si spočítajte, koľko bolo za uplynulý týždeň článkov o Ficovi tu na blogu. A najhoršie je, že teraz o ňom píšem aj ja. Ale sľubujem, že je to prvý raz a naposledy.

Ono ide ale asi o trochu komplexnejšiu záležitosť. Zdá sa mi, že ľudia na Slovensku sa až prehnane zaujímajú o politiku. Na tom by nebolo nič zlé, ale oni sa kvôli nej aj žerú. Diskutovanie o politike je pre niektorých akoby životnou potrebou, podobne ako potrava, sex a vylučovanie. Potom to aj tak vyzerá, že väčšina politických diskusií vyzerá ako sranie. Je to náhoda, že politické diskusie sa vysielajú v nedeľu na obed? Lebo neverím, že niekto má chuť ešte potom jesť, prípadne nezvracať, ak sa už najedol predtým. Zrejme televízie takto dbajú na našu štíhlu líniu. Pritom asi neexistuje zbytočnejšia vec, ako hádať sa o politike. Politici jednoducho prichádzajú, odchádzajú, vlády sa menia, taký je kolobeh života. Nikdy nebude každý spokojný, či je premiérom Robo Fico, alebo Fero Mrkva.

Už úplne absurdné je rozčuľovať sa nad tým, kto koho volil a prečo. Mňa napríklad absolútne nezaujíma, prečo môj kolega/sused/(doplň ľubovoľne...) volil toho a toho. Predpokladám, že na to mal asi nejaký dôvod, rovnako ako ja som mal dôvod voliť toho, koho som volil. A totálny nonsens je hrajkať sa na to, kto je ľavičiar a kto pravičiar, keďže na Slovensku žiadnu ľavicu, ani pravicu nemáme. Slovenská pravica je asi taká pravicová, ako je biela čokoláda čokoládou a slovenská ľavica zase taká ľavicová, ako je sójové mäso mäsom.

Takže navrhujem, ľudia kašlite na chvíľu na politiku, venujte sa sebe, choďte s deťmi do prírody, vybehnite na lúky, na polia, ugrilujte si v záhrade krkovičku, alebo napríklad aj latimériu divnú. A keď ju budete jesť, rozprávajte sa o počasí, o sexe, o počítačoch, o športe, o slovenských celebritiach, alebo o čom chcete, len nie o politike. A nechajte Fica Ficom, keď si ho možno nebude chvíľu nikto všímať, imploduje, alebo nasadne do svojho lietajúceho taniera a odletí na inú planétu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára