...a vy neviete presne čo. Také akoby škrípanie, alebo vŕzganie spojené s najnovšou hitovkou od Enya... A potom zistíte, že „omg, zas nejaká reklama..." Ale táto je iná - ak by som mal práve niečo v ústach, tak už mi to ide nosom, v tom horšom prípade by som niekoho musel požiadať, nech mi spraví Heimlichov hrudný vyprošťovák. To vtedy, keď znovuoživená, z showbiznisového hrobu vytiahnutá zombie pseudocelebrita Ivana Christová svojim hlasom zachrípnutého mutujúceho miništranta u stomatológa prehodí, že „Pri mojom zamestnaní je veľmi dôležité mať chrapu plnú bielych zubov". Alebo také niečo.

Áno, ja viem, sú chvíle v živote ľudskom, a pri sledovaní televíznych reklám sú pomerne časté, keď sa človek cíti, že sa k nemu správajú ako k vylízanému uslintanému idiotovi, ktorého denná náplň asi spočíva v počítaní vlastných prstov a roztieraní šušňov po stene svojej izby. Už som si zvykol, že ženy vyťahujú 5-litrové balenie Perwollu z kabelky, že rodina po konzumácii chleba s Karičkou tancuje po kuchyni ako po užití veľkého množstva amfetamínov, alebo že chlapík sa díva na ženu s výrazom pedofila nad detským kočíkom a potom sa spýta, že či sú jej šaty nové,  ale myslím, že táto reklama je prelomová. Teda pre mňa určite.

Už v prvej sekunde mi v hlave víria desiatky otázok, z ktorých vyberám tie najhlavnejšie:

1. Aké je zamestnanie Ivany Christovej? Teda chápem, že jej zamestnaním je momentálne účinkovanie v reklame na zubnú pastu, ale zdá sa mi príliš sureálne, dokonca aj na slovenský reklamný priestor, povedať v reklame niečo ako: „Pri mojom účinkovaní v tejto reklame na zubnú pastu, ktorá vám poskytne biele zuby a žiarivý úsmev, je veľmi dôležité mať biele zuby a žiarivý úsmev." Ako viem, že sa Christová chcela živiť ako spe... spv.... spveač... s..p..eváč...ka. Sorry, klávesnica mi nechcela zobrať toto slovo v jednej vete s menom Christová. Ale to je už dosť dávno, takže toto správna odpoveď asi nebude, a teda okrem otázky v nadpise článku ma to privádza hneď na ďalšiu otázku:

2. Existuje nejaké zamestnanie, kde sa vyžaduje iná ako defaultne biela farba zubov? Teda samozrejme okrem účinkovania vo videoklipoch Goldieho a Aphex Twina, ale to nepovažujem za trvalý pracovný pomer.

3. Rozprávajú sa ľudia u zubára bežne takto? Akože „Pán doktor, je pri bielení zubov niečo, na čo by som si mala dávať špeciálne pozor?" A doktor, namiesto toho, aby odpovedal „Treba si dávať pozor, aby ti tie zuby niekto nevybil, ty krava" odpovie „Áno, po bielení zubov odporúčam pravidelne používať zubnú pastu Senzibil", ktorú zároveň vyťahuje zo zásuvky, kde má asi bežne po 8 kusoch z 12 druhov zubných pást, keby prišli nejaké iné vypatlané celebrity pýtať sa kraviny. A last but not least:

4. Rozprávajú všetci zubári tak, akoby čítali text z čítačky, na ktorú zle vidia? Lebo moja teta zubárka rozpráva úplne normálne, dokonca aj intonuje a používa mimiku. Možno je to len výsada celebritných zubárov, alebo sú celebritní zubári kyborgovia bez emócií, naprogramovaní na odpovedanie debilných otázok debilných celebrít, to by som pochopil, asi máloktorý človek by túto prácu vydržal robiť dlhodobo bez duševnej ujmy. No fajn, tak aspoň jednu otázku som našiel odpoveď.

Ale na kruciálnu bazálnu otázku z nadpisu článku odpoveď stále neviem, takže ak viete, nehanbite sa a pokojne napíšte do diskusie. Nechcem zomrieť sprostý.

Diskusia: http://blog.sme.sk/diskusie/1436602/1/Otazka-mesiaca-Ake-je-zamestnanie-Christovej.html