Teleráno už nepozerávam tak často ako kedysi, napriek tomu, že obsahuje stále všetky tie lákavé elementy, ktoré som spomínal vo svojom článku spred roka. Ale už ma to nejako omrzelo, okrem toho ranné vysielanie STV svojím retro-štýlom (už ten zvláštny zažltnutý obrazový filter ako v starej inscenácii má niečo do seba) a celkovým prevedením šliape Teleránu na Markíze na päty. Ale dnes som pozeral a neoľutoval.

O pol ôsmej išli správy a potom ako vždy predpoveď počasia a moja obľúbená (z tých dvoch) rosnička Dominika bola od začiatku nejaká nervózna. „V Bratislave je teraz hm... 15... stupňov" nepresvedčivo koktala a medzitým úkosom pozerala smerom dolu a vyzerala pri tom ako človek, ktorý práve zistil, že si ráno obul jednu topánku hnedú a druhú čiernu. „Asi jej padla na zem tá tabuľka, kde má napísané teploty a nevidí na to", pomyslel som si. Ale nervozita sa zjavne zhoršovala a vyvrcholilo to tým, že vytiahla mobil a povedala (zakričala) niečo ako: „Čo chceš? Čo chceš? Daj mi pokoj! Ja som teraz v živom vysielaní, ty... DEBIL!" Najprv ma prekvapilo, že kto si do živého vysielania zoberie mobil a prečo, potom ma prekvapilo, že má pomerne obstarožný model, takže o product placement asi nepôjde a nakoniec som si asi na jednu nanosekundu myslel, že to je nový predel medzi počasím a športom a že teraz bude strih na šporťáka, ktorý bude mať telefón na uchu a povie: „Ja viem, Dominika, ale už má ísť šport. Vážení diváci, vitajte pri športe." Ale žiadny strih nebol, akurát Dominika sa odponáhľala preč zo záberu. A ja som sa vôbec nedozvedel, koľko bude stupňov.

Potom bol predsa len šport a šporťák povedal, že: „Mne nikto nevolá, tak môžeme ísť na šport". Pri športe už väčšinou prepínam, alebo vypínam, ale dnes nie, lebo som stále nechápal, čo to celé malo znamenať. „To má byť nejaká bizarná upútavka na novú reláciu? Lebo ak áno, tak to tá Domča zahrala celkom dobre...", pomyslel som si. Divné ale bolo, že aj počas tých čiernobielych prestrihov kameraman švenkoval na rosničku, ktorá stála na chodníku pred Markízou a furt sa hrala s mobilom. To už som začal šípiť, že to je asi naozaj. Situáciu zachraňoval moderátor, ktorý neviem ako sa volá, ale moderuje s tou, čo má vraj umelé prsia. Teda zachraňovať chcel, ale skôr to ešte viac posral.
„Dominika, čo sa stalo?"
„No... mne stále volá nejaký chlap a... teraz som bola na východe a volal mi, že príde na východ a teraz mi zase volal, že príde sem do telerána...", hovorí takmer so slzami v očiach Dominika. Až mi jej prišlo ľúto. Na druhej strane sa mi zdá logické, že keď je ona na východe, tak jej bude ten úchylák volať, že ide na východ a nie napríklad na sever.
Kolega moderátorky s umelými prsiami sa teda išiel poradiť k osobe najpovolanejšej, Lucii ZM Kollárovej - expertky na spoločnosť, kultúru, telovýchovu a šport. Tá povedala, že ak je osoba, čo i len trochu verejne známa, tak sa často stáva, že má svojho „stalkera" (asi tým myslela celebritného úchyláka, nie tú postavu z knihy bratov Strugackých) a s našpúlenými perami a úsmevom Jacka Nicholsona z Jokera to podala takým spôsobom, že vlastne človek, o ktorého sa aspoň raz niekto neobtieral v trolejbuse je úplný nímand. Takže Dominika môže byť vlastne rada, lebo teraz je už celebrita.
No ja viem, smiešne to nie je vôbec, ja len že Neznámy Úchyl vs. TV Markíza: 1:0.

Btw. nevie niekto, aké bude dnes počasie?

Update: Takže vraj to nebolo naozaj, ale to bola scénka, ktorá mala ilustrovať prácu slovenskej polície. Takže ako ponaučenie z toho plynie (okrem toho, že teleráno treba pozerať až do konca), že keď ste rosnička, ktorá sa nervovo zrúti v živom vysielaní, lebo jej volá nejaký úchyl, tak o pol hodinu príde polícia aj keď ju nikto nevolal a úchyla zatkne pri pokuse o únos.